“Geheel passend tenslotte is de wijze waarop tekst en spel af en toe worden onderbroken door de sopraan Els Mondelaers, die enkele van Mahlers Kindertotenlieder ten gehore brengt. Als zij zingt dat het onbegrijpelijk is dat na alle rampspoed die de mens treft, toch iedere dag de zon weer opkomt, begint het in Zeeland hard te regenen. Ook de natuur zal ons stervelingen leren wat nederigheid is.”

 

- Hein Janssen, De Volkskrant, Trojaanse vrouwen, bloedstollende teksten op laatste vluchtheuvel (Aug 25, 2011)

“Kindertotenlieder is een van Mahler zogenoemde laatromantische orkestliederen, maar er bestaat ook een versie met pianobegeleiding. Daarin komt de tekst en de tragische melodielijn veel duidelijker tot zijn recht. Het is die versie die hier schitterend wordt vertolkt door de mezzosopraan Els Mondelaers. Op momenten waar in de oorspronkelijke tekst het koor van Trojaanse vrouwen het woord neemt, zingt zij vol van emotie maar helder een van de vijf liederen van die cyclus.”

 

- Willem Nijssen, Dood en leven vallen niet van elkaar af te wegen (Aug 24, 2011)

©  Boy Kortekaas|Trojaanse vrouwen (Theaterproductiehuis Zeelandia).

© 2020 by SomeThingEls(e).